هدف از این رشته تربیت افرادیست که اطلاعات کافی و قابلیتهای لازم را در پرورش گل و گیاهان زینتی داشته باشد
*سطح آموزشی مهارتها
فارغ التحصیلان این رشته دارای توانمندی های زیر می باشند :
- پرورش و تولید گل و گیاهان زینتی
- انتقال اطلاعات علمی و فنی به مراکز پرورش و تولید گل و گیاهان زینتی
- همکاری با کارشناسان مربوطه در تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی ترویجی
- ترویج گلکاری و احداث گلخانه
- آشنایی با آفات، بیماریها و علفهای هرز گل و گیاه زینتی و چگونگی مبارزه با آنها
- گل آرایی، بسته بندی و شناخت نیازمندیهای بازار
*آینده تحصیلی و شغلی
فارغ التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می توانند در مشاغل زیر مشغول به کار شوند :
- تولید و تکثیر گل و گیاهان زینتی
- تولید نهال، پیاز و بذر گیاهان زینتی
- مروج گلکاری
- سرپرست گلخانه و مراکز پرورش و تولید گل و گیاهان زینتی
مواد درسی رشته تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی
دروس شایستگی های فنی (مهارت)
دیف | عنوان درس | تعدادواحد | توضیحات |
۱ | باغبانی عمومی نوع ۱ | ۲۴ | |
۲ | تولید و پرورش گیاهان آپارتمانی | ۱۳ | |
۳ | تولید و پرورش گلهای بریده | ۱۷ | |
۴ | کشت زعفران | ۵ | |
| | |
ردیف | نام درس | تعداد واحد |
۱ | تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق) ۱ | ۲ |
۲ | عربی، زبان قرآن ۱ | ۱ |
۳ | فارسی ۱ | ۲ |
۴ | زبان خارجی ۱ | ۲ |
۵ | جغرافیای عمومی و استان شناسی | ۲ |
۶ | تربیتبدنی ۱ | ۲ |
۷ | الزامات محیط کار | ۲ |
۸ | ریاضی ۱ | ۲ |
۹ | تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق) ۲ | ۲ |
۱۰ | عربی، زبان قرآن ۲ | ۱ |
۱۱ | فارسی ۲ | ۲ |
۱۲ | زبان خارجی ۲ | ۲ |
۱۳ | تاریخ معاصر | ۲ |
۱۴ | تربیتبدنی ۲ | ۲ |
۱۵ | انسان و محیطزیست | ۲ |
۱۶ | تفکر و سواد رسانهای | ۲ |
۱۷ | کارگاه نوآوری و کارآفرینی | ۳ |
۱۸ | مدیریت تولید | ۲ |
۱۹ | تعلیمات دینی (دینی، قرآن و اخلاق) ۳ | ۲ |
۲۰ | عربی، زبان قرآن ۳ | ۱ |
۲۱ | فارسی ۳ | ۲ |
۲۲ | علوم اجتماعی | ۲ |
۲۳ | تربیتبدنی ۳ | ۲ |
۲۴ | سلامت و بهداشت | ۲ |
۲۵ | آمادگی دفاعی | ۳ |
۲۶ | مدیریت خانواده و سبک زندگی | ۲ |
۲۷ | اخلاق حرفهای | ۳ |